0
  • سبد خرید شما خالی است !

اخبار دندانسازی نمونه

التهاب لثه را چگونه درمان کنیم؟

التهاب لثه یک شکل خفیف و اولیه از بیماری لثه است که زمانی رخ می دهد که باکتری ها و پلاک ها در دهان جمع شوند و منجر به عفونت شوند.

۱۰ ماده غذایی مفید برای سلامت لثه و دندان‌ها

انواع مواد غذایی می تواند تاثیرات متفاوتی را بر دندان های ما به همراه داشته باشد. با توجه به مواد موجود در مواد غذایی، استفاده از آن ها می تواند سلامت دندان ما را بهبود بخشیده و یا آن را تهدید کند.

عوارض خوردن تخمه برای دندان ها

تخمه شکستن به ویژه انواع سفت و پرنمک آن مانند تخمه هندوانه به مرور، باعث ایجاد فرورفتگی در دندان می شود .

نکاتی مهم درباره دندان درد که از آن بی خبرید

به گزارش محققان دانشکده دندانپزشکی راتگرز در یک بیمار که با شکایت درد ناحیه سر و صورت مراجعه کرده بود، درد مربوط به یک تومور در ناحیه ساقه‌ی مغز بود که با برداشتن این تومور خوش خیم برطرف شد.

۳تا۵دقیقه؛زمان استاندارد برای مسواک زدن + ضرورت استفاده ازنخ دندان

یک داندانپزشک با اشاره به اینکه استفاده از نخ دندان برای پیشگیری از پوسیدگی‌های دندانی بسیار اهمیت دارد، گفت:‌ مدت استاندارد مسواک زدن ۳ تا ۵ دقیقه است.

این گیاه مفید برای جلوگیری از آلزایمر، تقویت حافظه، لثه و دندان

کُندر" شیره گیاهی به همین نام است که مزه‌ای گس و تلخ دارد. درخت بزولیا که صمغ کندر از آن به دست می‌آید دارای چهار گونه مختلف است که صمغ آنها خواص درمانی فراوانی برای سلامتی انسان دارد.

با پیله دندان چه کنیم؟

آیا گاهی برآمدگی دردناکی را روی لثه‌تان احساس می‌کنید که ناراحتتان می‌کند؟ این اتفاق می‌تواند جوش لثه یا پیله دندان باشد. پیله دندان بسیار دردناک و آزاردهنده است و می‌تواند حرکات ساده‌ای مانند جویدن و خوردن را هم سخت و دردناک کند. پیله دندان در صورتی که درمان نشود می‌تواند عوارضی مانند عفونت خون ایجاد کند.

ملاحظاتی پیرامون سفيد كردن دندان‌ها

سفيد كردن رنگ دندان با عوامل شيميايي براي اكسيد كردن رنگ‌دانه‌های عالي داخل دندان، اصطلاحاً سفيد كردن heaching ناميده می‌شود. روش‌های سفيد كردن می‌توان براساس اينكه روي دندانهاي زنده يا مرده

همه سیگارها برای دندان و لثه ها مضر هستند

برای کسانی که به دندان‌های خود اهمیت می‌دهند، استفاده از تنباکو به هر شکلی از جمله سیگارهای سنتی و الکترونیکی به شدت برای دندان ها و لثه ها مضر هستند.

چگونه آهن بدنمان را افزایش دهیم؟

برنامه «غذا، سلامت، زندگی» شبکه رادیویی سلامت، دوشنبه ـ ۲۰ دی ماه، به موضوع «ریز مغزیها : آهن» خواهد پرداخت.

درد زانو را با این روش ساده از بین ببرید
عقب کشیدن ساعت‌ها چه اثری بر سلامتتان می‌گذارد؟

هر سال بهار یک ساعت از خوابمان از ما ربوده می‌شود؛ سنتی که در جنگ جهانی اول در تلاش برای صرفه جویی در مصرف زغال سنگ پا گرفت. امروز برخی از کارشناسان خواب نگران اثرات شدید این کار هستند، زیرا بر این باورند که این اختلال می‌تواند خطر حمله قلبی و سکته را افزایش داده و به افزایش تصادفات رانندگی بینجامد.

آب و هوای این روزها و تشدید ضعف سیستم ایمنی

زندگی شهرنشینی به گونه‌ای انسان‌ها را دستخوش مسائل کوچک و بزرگ کرده است که داشتن استرس یکی از معمولی‌ترین احساساتی است که ممکن است

۱۰ اختلال عجیب و غریب خواب

خواب، کاری است که ما در هر شبانه‌روز انجام می‌دهیم. اما همین کار معمول ما، پر از اسرار و نکات ناشناخته است. مثل هر ارگان یا عملکرد دیگر بدن، خواب هم می‌تواند تحت تأثیر بیماری‌ها و اختلالاتی، قرار بگیرد. در اینجا ۱۰ عدد از این اختلالات را فهرست می‌کنم. شاید خودتان یا یکی از اطرافیانتان مبتلا به یکی از این اختلالات باشید!

تشخیص بیماری ها از طریق معاینه دهان چگونه است؟

تشخیص بیماری ها از طریق معاینه دهان چگونه است؟ با نگاهی به دهان و دندان می توان نوع بیماری را قبل از مشخص شدن علائم تشخیص داد. مشخص شده که ما باید بهداشت دهان و دندان و سلامت عمومی بدن را یکپارچه در نظر بگیریم. چون پرواضح است که حفره دهان در واقع آینه‌ای از سایر نقاط بدن است.

این نحوه مسواک زدن دندان ها ممنوع!

مسواک زدن سخت و محکم یا استفاده از مسواک نامناسب می‌تواند به دندان‌ها و لثه‌ها آسیب برساند.

وقتی دندان درد داریم چی بخوریم و چی نخوریم ؟

یکی از بدترین درد هایی که می توان تجربه کرد دندان درد است که راه حل آن درمان دارویی می باشد ولی شما میتوانید با خوردن و نخوردن برخی از غذاها این درد را کاهش دهید.


جرم گیری دندان با پوست گردو

شاید جرم دندان برای شما هم پیش آمده باشد. جرم گیری دندان جز با صرف هزینه‌های گزاف پزشکی، در خانه نیز می‌تواند انجام شود.